بهترین بازی های جنگی Xbox One (2024)

ایکس باکس وان با وجود اینکه نتوانست در طی عمر هفت ساله‌ای به نهایت پتناسیل ممکن برسد، اما خانه بسیاری از بازی‌های شوتر باکیفیت شد که شاید هر کدام از آن‌ها را تا سال‌ها در گوشه‌ای از ذهن خود نگه داریم. حال برخی از این شوترها جنبه داستان محور داشتند و برخی دیگر، آدرنالین و تعداد گلوله‌های بیش‌تر را در اولویت خود قرار می‌دادند. اما اگر کسی به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت دسترسی دارد باید اول از همه به تجربه چه آثاری بپردازد؟ در ادامه مقاله بهترین بازی های جنگی ایکس باکس وان به معرفی بهترین شوترهای اول شخص و سوم شخص این کنسول و به عبارتی بهترین بازی های تفنگی ایکس باکس وان خواهیم پرداخت.

فهرست محتوا پنهان

  • 16 تا از بهترین بازی های جنگی ایکس باکس وان
    • 1) بازی Prey
    • 2) بازی Metro Redux
    • 3) بازی Fortnite
    • 4) بازی PUBG: Battlegrounds
    • 5) بازی Halo: The Master Chief Collection
    • 6) بازی Halo Infinite
    • 7) بازی Gears 5
    • 8) بازی Sunset Overdrive
    • 9) بازی Wolfentsien 2: The New Colossus
    • 10) بازی Doom Eternal
    • 11) بازی Division 2
    • 12) بازی Control
    • 13) بازی Borderlands 3
    • 14) بازی Call of Duty: Modern Warfare 2
    • 15) بازی Rise of the Tomb Raider
    • 16) بازی Overwatch 2
    • جمع بندی

16 تا از بهترین بازی های جنگی ایکس باکس وان

یکی از اصلی‌ترین اهداف دنیای بازی‌های ویدیویی تداعی موقعیت‌هایی است که یک انسان نتواند در طی زندگی خود آن‌ها را تجربه کند. حال این تجربه می‌تواند حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا باشد یا به رگبار بستن آلمان‌های نازی در سواحل نورماندی؛ تجربه موقعیت‌های غیرقابل تجربه همیشه یکی از اولویت‌های اصلی ویدیو گیم بوده است. یکی از مهم‌ترین این حطیه‌های دور از دسترس، تیراندازی با اسلحه‌های مختلف است. اگر بخواهیم رو راست باشیم، جمعیت قریب به اکثر ماها هیچ وقت شانس تیراندازی را پیدا نمی‌کنیم (حال اگر این تیراندازی در برهه زمانی آینده یا گذشته باشد باید آن را صرفا در رویاها نگه داشت).

اما از آنجایی که دنیای ویدیو گیم علاقه خاصی به به تصویر کشیدن غیرممکن‌ها دارد، به مخاطب‌های خود اجازه استفاده از اسلحه و تیراندازی در موقیت‌های مبالغه شده را می‌دهد. از زمان شوترهای اولیه مانند Sapsim و Maze War گرفته تا Wolfenstein 3D و Doom که یک قدم رو به جلو در زمینه سه بُعدی شدن داشتند؛ Shooterها همیشه محبوب بوده‌اند و ظاهر قصد ندارند جای خود را در دل گیمرها از دست بدهند. حال همان‌طور که می‌دانید وهله زمانی میان 2013 تا 2020، میزبان شوترهای اول شخص و سوم شخص باکیفیتی شد که می‌توانیم ساعت‌ها به صحبت در موردشان بپردازیم. خوشبختانه خیل عظیمی از بازی‌های مورد بحث در میان بهترین بازی های xbox one هم در دسترس قرار گرفتند تا کاربران کنسول نسل هشتمی ایکس باکس قادر به لذت بردن از آن‌ها باشند. اما این بازی‌ها کدام هستند و باید سریع‌تر به سراغ کدام یک از آن‌ها رفت؟ در ادامه مقاله بهترین بازی های جنگی ایکس باکس وان در این باره صحبت خواهیم کرد.

1) بازی Prey

بهترین بازی های جنگی Xbox One (1)

بگذارید کار لیست بهترین بازی های جنگی ایکس باکس وان را با یک اثر داستان محور و فوق‌العاده مرموز شروع کنیم. پس از موفقیت بازی Prey که در سال 2016 منتشر شده بود، شرکت Bethesda و استودیو Human Head تصمیم گرفتند به سراغ نسخه دوم آن بروند Prey 2 را در دسترس طرفداران قرار دهند. اما متاسفانه این بازی وارد جهنم توسعه یا Development Hell شد و با مشکلات مختلفی در روند ساخت برخورد کرد. نتیجه این مشکلات به کنسل شدن بازی در سال 2014 انجامید که به شدت ناامید کننده بود. اما بتسدا که بی‌خیال پتانسیل بازی مورد بحث نشده بود، تصمیم گرفت وظیفه ساخت نسخه جدید آن را به استودیو Arkane بسپارد که بیش‌تر برای ساخت سری Dishonored شناخته می‌شد. نتیجه این تصمیم به بازی Prey رسید که در سال 2017 در دسترس قرار گرفت و موفقیت‌های هنری بسیاری به همراه داشت.

بازی Prey با یک سکانس آغازین به یاد ماندنی کار خود را شروع می‌کند تا گیمر از همان لحظه‌های ابتدایی، متوجه مرموزیت و جذابیت بالای دنیای آن شود. شما در این بازی به یک ایستگاه فضایی متروکه قدم می‌گذارید که یک سری موجود بیگانه عجیب سطح آن را پوشانده‌اند. حال شما وظیفه دارید با گشت و گذار در این سفینه بزرگ از رازها پرده بردارید و به هویت واقعی دشمنان پی ببرید. شاید بازی Prey تمرکز زیادی روی تیراندازی و عناصر شوتر نگذارد، اما کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و در زمینه مکانیک‌های شوتر هم قابل قبول عمل می‌کند. اما برای بردن نهایت لذت از این بازی باید حواس خود را نسبت به داستان جمع کنید و سایر موارد را زمره مسائل فرعی قرار دهید.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Arkane

2) بازی Metro Redux

بهترین بازی های جنگی Xbox One (2)

Metro Redux در واقع یک کالکشن غنی و فوق‌العاده است که شامل نسخه بهبود یافته دو بازی Metro 2033 و Metro: Last Light می‌شود. هر جفت این بازی‌ها که با الهام گیری از رمان مترو (نوشته دیمیتری گلوخوفسکی) ساخته شده‌اند، یک روسیه پسا آخرالزمانی را به تصویر می‌کشند که به خاطر جنگ اتمی و مواد رادیو اکتیو به یک سرزمین غیرقابل سکونت تبدیل شده است. در این شرایط مردم به ایستگاه‌های زیر زمینی مترو پناه می‌برند و آن‌ها را به خانه‌ای قابل سکونت تبدیل می‌کنند. هر دو بازی مذکور محیط و فلسفه فوق‌العاده تاریکی دارند و برای ادامه نسل بشر امید زیادی قائل نیستند. همین موضوع سری Metro را نسبت به سایرین متمایز می‌کند و محیط فوق‌العاده افسرده‌ای را به تصویر می‌کشد.

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم بخش اعظم مردم روسیه در وقایع این بازی در متروهای زیرزمینی زندگی می‌کنند و بدین ترتیب، شما هم قسمتی از داستان بازی را در مناطق زیر زمینی می‌گذرانید. با این حال در برخی مواقع باید خطر مواد رادیو اکتیو را به جان بخرید و با رفتن به سطح زمین، به انجام ماموریت‌های مختلف بپردازید. فرقی نمی‌کند که روی زمین باشید یا به سطح آن بروید؛ 2033 و Last Light هیچ وقت شما را در محیط پردازی و اتمسفرسازی ناامید نخواهند کرد. اگر از تجربه این دو بازی لذت بردید و به روسیه آخر الزمانی بیش‌تری نیاز داشتید، بهتر است هر چه سریع‌تر به سراغ جدیدترین نسخه سری که Metro Exodus نام دارد بروید.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو 4A Games

3) بازی Fortnite

بهترین بازی های جنگی Xbox One (3)

حتی اگر دنیای بازی‌های ویدیویی را خیلی جدی دنبال نکنید و جزو مخاطب‌های عام محسوب شوید، بعید است که تا به حال نام بازی Fortnite را نشنیده باشید. یک غول اقتصادی و نمادین که نشانه‌ای از افت در آن دیده نمی‌شود و به صورت مستمر مسیر رو به پیشرفت خود را ادامه می‌دهد. فورتنایت نقش غیرقابل انکاری در همه گیر شدن سبک بتل رویال (Battle Royale) داشت و با اینکه اولین نبود، به معروف‌ترین و محبوب‌ترین سبک مذکور تبدیل شد. بازی فورتنایت در مورد بیش‌تر زنده ماندن است و همین فرمول ساده بسیاری از ما گیمرها را از کار و زندگی عقب انداخت. در این بازی 100 بازیکن واقعی وارد یک نقشه می‌شوند و وظیفه دارند با لوت کردن، ساخت و ساز و کشتن گیمرهای دیگر بیش‌تر زنده بمانند. هر کسی هم که بیش‌تر از همه زنده ماند، عنوان Victory Royale را کسب خواهد کرد.

شرکت اپیک گیمز (Epic Games) از زمان عرضه اولیه فورتنایت پشتیبانی فوق‌العاده از آن به عمل آورد و باعث شد که تعداد مخاطب‌های آن با روند فزاینده‌ای روبرو شود. این پشتیبانی‌ها در قالب به روز رسانی‌های متعدد در دسترس قرار می‌گیرند و مواردی مانند اسلحه‌ها، عناصر نقشه و خط داستانی بازی را تغییر می‌دهند. اما آنچه که فورتنایت را بیش از پیش جذاب می‌کند، تبحر خاص اپیک گیمز در اضافه کردن اسکین شخصیت‌های معروف به بازی است. از بتمن، تانوس و اسپایدرمن گرفته تا مندلورین و گرالت؛ تقریبا اسکین تمامی شخصیت‌های معروف در فورتنایت به چشم می‌خورند. در کل باید بگوییم که اثر مورد بحث به عنوان یکی از بهترین بازی های جنگی ایکس باکس وان می‌تواند بیش از هزار ساعت شما را سرگرم کند و تشنه محتویات جدید نگه دارد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: شرکت Epic Games

4) بازی PUBG: Battlegrounds

بهترین بازی های جنگی Xbox One (4)

حالا که بحث بتل رویال‌ها در لیست محبوب ترین بازی های جنگی ایکس باکس وان داغ است، نباید نام PUBG: Battlegrounds را از یاد ببریم. اثری که در ابتدا با نام کامل PlayerUnknown’s Battlegrounds منتشر شد، در کنار فورتنایت سبک بتل رویال را بالا کشید و باعث محبوبیت عظیم این ژانر شد. بازی PUBG: Battleground که با عنوان نسخه ایکس باکس پابجی شناخته می‌شود، شما را در یک نقشه صد نفره رها می‌کند که باید برای برنده شدن، بقیه بازیکنان را بکشید و تا جای ممکن زنده بمانید. اما آنچه که اثر مذکور را نسبت به Fortnite و حتی Apex Legends خاص می‌کند، برداشت به نسبت واقع‌گرایانه‌تر و گیم‌پلی آهسته‌تر است. به عبارتی دیگر در PUBG خبری از نیروهای ماورایی و سیستم Building نیست و همه چیز به مهارت شما در چیدن استراتژی و کار با اسلحه‌ها خلاصه می‌شود.

با اینکه بازی پابجی در ابتدا به صورت پولی عرضه شد، اما در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس قرار دارد که اگر دوست داشتید، می‌توانید با خرید اسکین‌ها و استفاده از خریدهای درون برنامه‌ای از سازندگان حمایت کنید. بازی PUBG: Battlegrounds هم درست مانند فورتنایت ید طولایی در پشتیبانی‌های مستمر و عرضه به روز رسانی‌ها دارد و همیشه با محتویات جدید کاربران خود را درگیر نگه می‌دارد. هرچند که بازی مذکور از دوران اوج خود فاصله گرفته و دیگر اعداد و ارقام قدیم را ندارد، اما هنوز هم یکی از بهترین بازی های جنگی Xbox One شناخته می‌شود که به عنوان یک گیمر، باید یک شانس به آن بدهید. از آنجایی هم که به صورت رایگان در دسترس قرار دارد، در صورت امتحان کردن آن چیزی را از دست نخواهید داد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو PUBG Studios

5) بازی Halo: The Master Chief Collection

بهترین بازی های جنگی Xbox One (5)

مگر می‌شود در مورد بهترین بازی های جنگی ایکس باکس وان صحبت کنیم و نامی از هیلو و مستر چیف به میان نیاوریم؟ مجموعه‌ای که به عنوان معروف‌ترین نماد ایکس باکس شناخته می‌شود و با گذشت حدود 20 سال، محبوبیت روز افزونی را تجربه می‌کند. اما سری هیلو شامل نسخه‌های مختلفی می‌شود که اگر بخواهید تمامی آن‌ها را تجربه کنید، ممکن است کمی گیج شوید. این دقیقا نقطه‌ای است که Halo: The Mater Chief Collection به کمک‌ شما می‌آید و زندگی را راحت‌تر می‌کند.

کالکشن مورد بحث شامل بازی‌های Halo: Combat Evolved، Halo 2، Halo 3، Halo 3: ODST، Halo: Reach و Halo 4 می‌شود که هر کدام در نوع خود بازی‌های فوق‌العاده‌ای هستند. بنابراین اگر می‌خواهید حماسه مستر چیف را به شخصه تجربه کنید، به سراغ Master Chief Collection بروید و با این فرنچایز افسانه‌ای بیش‌تر آشنا شوید. اگر این بازی‌ها را تجربه کردید و به هیلو بیش‌تری نیاز داشتید می‌تواند بازی Halo 5: Guardians را در نظر داشته باشید. هرچند که شماره پنجم در حد نسخه‌های دیگر نیست، اما باید حداقل اشاره کوچکی در لیست بهترین بازی های جنگی xbox one به آن داشته باشیم.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو 343 Industries

6) بازی Halo Infinite

بهترین بازی های جنگی Xbox One (6)

پس از عملکرد ناامید کننده نسخه پنجم و فاصله گرفتن از ریشه‌های مجموعه، استودیو 343 Industries محکوم به عرضه یک هیلو فوق‌العاده بود؛ اثری که بتواند خاطرات بد Guardians را حذف کند و یک تجربه خالص از Halo ارائه دهد. نتیجه این روند به بازی Halo Infinite منتهی شد که اگر از حق نگذریم، به تمامی اهداف خود به عنوان دنباله یک مجموعه بزرگ رسید. مستر چیف در این بازی از همیشه بالغ‌تر و جذاب‌تر بود و با نبود شخصیت کورتانا، جبهه‌های دیگری از رفتارش را به تصویر کشید. او در Infinite با شخصیتی با نام Pilot (که نام اصلی او بعدها در طی داستان معلوم می‌شود) رفیق شد و وجهه انسانی‌تر به خود گرفت.

اما آنچه که بازی مورد بحث را در لیست بهترین بازی های جنگی ایکس باکس وان قرار می‌دهد داستان اینفینیت نیست، بلکه یک گیم‌پلی روان و جذاب است که تیراندازی در آن از هر نسخه‌ای در مجموعه حس بهتری می‌دهد. مستر چیف در این بازی وارد یک محیط آزاد و Open-World می‌شود تا علاوه بر دنبال کردن خط اصلی داستان به ماموریت‌ها و فعالیت‌های فرعی هم بپردازد. او در این مسیر تنها نیست و می‌تواند با استفاده از Grappling Hook و یک سری وسیله نقلیه به راحتی در سطح حلقه زتا (Zeta) گشت و گذار کند. به طور کلی بازی Infinite شاید از لحاظ داستان سرایی در رتبه اول فرنچایز قرار نگیرد، اما از لحاظ بلوغ و جذابیت گیم‌پلی باید در صدر لیست دیده شود.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو 343 Industries

7) بازی Gears 5

بهترین بازی های جنگی Xbox One (7)

پس از ساخت بازی ناامیدانه Gears of War 4 توسط استودیو The Colation، همه فکر می‌کردند که استودیو مذکور هیچ وقت نمی‌تواند سری Gears را به دوران اوج زمان Epic Games بازگرداند. شماره چهارم این مجموعه یک ویدیو گیم غیرمنسجم، بی‌هویت و نومیدانه بود که به هیچ وجه اندازه سه‌گانه اصلی Gears of War ظاهر نشد. اما هنگامی که بازی Gears 5 (با یک نام کوتاه شده) در سال 2019 در دسترس قرار گرفت، همه چیز تغییر پیدا کرد. کیت دیاز (Kate Diaz) به عنوان شخصیت اصلی بازی حضور پررنگی داشت و با وجود اینکه در سطح و سطوح مارکوس فینیکس نبود، اما کیفیت پایین جی دی فینیکس (شخصیت اصلی نسخه چهارم) را به دست فراموشی سپرد.

بازی Gears 5 به عنوان یک شوتر سوم شخص فوق‌العاده بود و سلاخی کردن لوکاست‌ها (دشمنان اصلی سری Gears of War) را لذت بخش‌تر از همیشه به تصویر می‌کشید. گرافیک فنی چشم‌گیر بازی در همکاری با داستان جدی استودیو The Coalition کلیت جذابی را به وجود آورد که می‌توانستید در طی آن از تماشای رود خون و فوران آن از درون لوکاست‌ها لذت ببرید. نکته جالب دیگری که در حین تجربه بازی مورد بحث به آن بر می‌خورید منشأ خلق لوکاست‌ها است که در روایت نسخه‌های پیشین هیچ وقت به آن اشاره نشده بود. علاوه بر موارد ذکر شده، Gears 5 یک بسته الحاقی با نام Hivebusters هم دریافت کرد که به معنی واقعی کلمه چیزی از بازی اصلی کم نداشت.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو The Coalition

8) بازی Sunset Overdrive

بهترین بازی های جنگی Xbox One (8)

بازی Sunset Overdrive که توسط استودیو فوق‌العاده خوش نام Insomniac Games ساخته شده، یکی از اولین انحصاری کنسول ایکس باکس وان بود که شرکت مایکروسافت آن را منتشر کرد. این بازی که در یک جهان آخر الزمانی جریان دارد، شما را در نقش شخصیتی قرار می‌دهد که وظیفه دارد شهر را از موجودات عجیب و غریب و جهش یافته پاکسازی کند. این موجودات در واقع مردم معمولی سابق هستند که پس از خوردن یک نوشیندنی انرژی زا با نام FizzoCo جهش ژنتیکی دادند و از قالب انسانیت خود خارج شده‌اند.

نکته جالب این است که شخصیت اصلی و قابل کنترل Sunset Overdrive در واقع کارمند سابق شرکت FizzoCo است و همین موضوع پیچش‌های داستانی جذابی را به وجود می‌آورد. اما آنچه که باعث محبوبیت بازی مورد بحث شد، گیم‌پلی دیوانه وارش بود که شوخ طبعی در جزء جزء آن پیدا می‌شد. شما در این بازی به طیف عظیمی از اسلحه‌ها دسترسی داشتید و می‌توانستید با سیستم حرکتی متفاوت آن، روی ریل‌ها و سطوح سر بخورید و به کشتن دشمنان بپردازید. با وجود اینکه داستان بازی Sunset Overdrive با پرتو امید برای ساخت نسخه بعدی به اتمام رسید، اما هیچ وقت دنباله‌ای دریافت نکرد تا استودیو Insomniac Games با همان یک نسخه کار سری را تمام کند.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو Insomniac Games

9) بازی Wolfentsien 2: The New Colossus

بهترین بازی های جنگی Xbox One (9)

به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر نازی‌ها برنده جنگ جهانی دوم می‌شدند جهان به چه سمتی حرکت می‌کرد؟ اگر متحدین به قدرت اول دنیا تبدیل می‌شدند چه بلایی سر نسل بشر می‌آمد؟ خب، مجموعه Wolfenstein از لحاظ داستانی چنین ایده‌ای دارد. ولفنشتاین که رسما پدر معنوی بازی‌های شوتر محسوب می‌شود، مانند یک شبیه‌ساز نازی کشی است که در هسته خیلی پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. شما در طی نسخه‌های اصلی این مجموعه کنترل شخصیت بی جی بلزکویچ (B. J. Blazkowicz) را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید به سلاخی نازی‌های آلمانی بپردازید.

اما در بین تمامی نسخه‌های ولفنشتاین،بازی Wolfenstein 2: The New Colossus 2جایگاه ویژه‌ای دارد. چه از لحاظ انسجام گیم‌پلی و چه از منظر جذابیت داستان، The New Colossus 2 در جایگاه بالاتری نسبت به سایر نسخه‌های سری قرار می‌گیرد. این بازی که در مراسم Game Awards 2017 جایزه بهترین بازی اکشن سال را به نام خود زد، هیتلر را در حالتی نشان می‌دهد که زنده مانده و در حال سپری کردن روزهای کهن سالی خود است. اما جدا از مقوله داستان، خشونت گان پلی که در طی آن با سربازها و ربات‌های عجیب و غریب نازی مبارزه می‌کنید، انگار از جهان دیگری آمده و تا لحظه ریختن خون آخرین دشمن بدیع به نظر می‌رسد. برای درک بهتر این موضوع کافی است با استفاده از مکانیک جدید این بازی دو اسلحه بزرگ را به دست بگیرید و بدون فکر به پیامدهای احتمالی، دست خود را روی دکمه R2 نگه دارید به و شلیک متداوم و افراطی خود ادامه دهید. حس نهایی به وجود آمده به هیچ وجه ناامیدتان نخواهد کرد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو MachineGames

10) بازی Doom Eternal

بهترین بازی های جنگی Xbox One (10)

مجموعه Doom پس از سری Wolfenstein یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های شوتر اول شخص محسوب می‌شود که هویت تازه و جذابی را به این سبک تزریق کرد. قرار دادن شخصیت Doom Slayer در اعماق جهنم و طرف کردن او با شیاطین ایده‌های جالبی را به وجود آورد که می‌توان ویدیو گیم‌های متعددی را با الهام گیری از آن‌ها ساخت. در واقع دووم واقعا هم الهام بخش بسیاری از بازی‌های FPS شد تا در یک برهه زمانی، همه ویدیو گیم‌ها با کپی برداری از آن ساخته شوند.

اما سیر تکاملی Doom در طی سال‌های طولانی مسیر موفقی داشته و رفته رفته به یک شوتر بهتر و کامل‌تر تبدیل شده است. نتیجه این سیر تکاملی به بازی Doom Eternal منتهی شد که اگر راستش را بخواهید، حداقل از لحاظ گیم پلی و مسائل فنی یکی از بهترین شوترهای تمام دوران به شمار می‌رود. دووم ایترنال دستان شخصیت اصلی را بیش‌تر از همیشه باز می‌گذارد تا شما بتوانید با هر روشی که در ذهن دارید، شیاطین شرور را به طرز فجیعی سلاخی کنید. از سوپر شاتگان معروف دووم اسلیر گرفته تا Doom Slayer Crucible که یک شمشیر قدرتمند است؛ استودیو id Software مجهزترین Doom Slayer تاریخ سری را در دووم ایترنال به نمایش گذاشت.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو id Software

11) بازی Division 2

بهترین بازی های جنگی Xbox One (11)

اگر از شوترهای بی‌منطق و بیش از حد شلوغ خسته شده‌اید و به یک تجربه عمیق‌تر و استراتژیک‌تر نیاز دارید، نسخه آخرالزمانی واشینگتن دی سی در بازی The Division 2 را از دست ندهید. یک لوتر شوتر غنی و پر از محتویات که توسط استودیو Massive Entertainment ساخته شده و پس از عرضه اولیه، به طور مستمر به روز رسانی‌های جدیدی دریافت کرده است. نتیجه به یک شوتر سوم شخص تبدیل شده است که از تیراندازی متداوم با اسلحه‌های آن خسته نمی‌شوید. لذت خاصی در کاورگیری و تیراندازی بازی The Division 2 وجود دارد که به محض لمس آن خیلی سخت می‌شود ازش دست کشید.

اما نکته قابل توجه دیگری که باید به آن اشاره کنیم امکان تجربه Co-op بازی است. در واقع The Division 2 نهایت پتانسیل خود را در حین تجربه بازی با سایر گیمرها نشان می‌دهد که در حین آن باید با ایجاد هماهنگی میان هم تیمی‌های خود برماموریت‌ها غلبه کنید؛ حال این ماموریت‌ها می‌توانند کشتن حجم مشخصی از دشمنان باشند یا به دست آوردن یک سری آیتم مشخص. شما می‌توانید در طی این مسیر از مجموعه بزرگ اسلحه‌های موجود در The Division 2 استفاده کنید که هر کدام حس و حال منحصر به فرد خود را به دست‌های گیمر منتقل می‌کنند. بازی مورد بحث آنقدری از محتویات مختلف پر شده است که اگر بخواهید به سراغ آن بروید بالغ بر 100 ساعت مشغول تیراندازی و عوض کردن خشاب‌ها خواهید بود.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Massive Entertainment

12) بازی Control

بهترین بازی های جنگی Xbox One (12)

در این نقطه از بهترین بازی های جنگی Xbox One به Control می‌رسیم که از سمت استودیو خوشنام Remedy Entertainment می‌آید. کنترل هم درست مانند سری Metro و بازی Prey یک شوتر صرف نیست و داستان سرایی را در اولویت‌های ابتدایی خود قرار می‌دهد. هرچند که سیستم تیراندازی و مانور در محیط بازی مورد بحث به شدت جذاب و پسندنی است، اما اگر می‌خواهید آن را به طور کامل درک کنید باید نگاه با دقت‌تری به داستان و روایت آن داشته باشید.

شما در این بازی کنترل شخصیتی با نام Jesse Faden را به دست می‌گیرید که در یک اداره امنیتی مخفی کار می‌کند و پست جدیدی را هم به دست آورده است. اما به محض شروع وقایع بازی همه چیز رو به زوال می‌رود و ساختمان اداره مذکور، به خانه ارواحی تغییر شکل می‌دهد که موجوداتی عجیب و غریب سطح آن را پوشانده‌اند. حال شما در این میان وظیفه دارید با کشتن این موجودات و پاکسازی آن‌ها از ساختمان اداره، همه چیز را به شرایط عادی بازگردانید و به دلیل پیدایش آن‌ها هم دست پیدا کنید. بازی Control ترکیب خوبی از داستان غنی و گیم‌پلی جذاب را به وجود می‌آورد که باید برای موفقیت در آن، به صورت مستمر تیراندازی کرده و در یک نقطه توقف نکنید.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Remedy Entertainment

13) بازی Borderlands 3

بهترین بازی های جنگی Xbox One (13)

در این نقطه از لیست بهترین بازی های جنگی ایکس باکس وان به اثری می‌رسیم که جنون ویدیو گیمی را در اوج خود به تصویر می‌کشد. بازی Borderlands 3 رابطه به شدت خوبی با صفت برتر «بیش‌تر» دارد؛ حال این بیش‌تر می‌تواند مربوط به اسلحه‌های غیرقابل شمارش آن باشد یا خون کثیف دشمنانی که نه عقل درست حسابی دارند و نه مانند فرزند بشر رفتار می‌کنند. خلاصه هرچقدر که از محتویات اکشن بیش‌تر بخواهید، بازی Borderlands 3 تن‌های بیش‌تری برای سلاخی در اختیارتان می‌گذارد. حال کیفیت تکه تکه کردن این دشمنان به اسلحه‌های شما بستگی دارد که باید در روندی دشوار آن‌ها را گلچین کنید. اما چرا از کلمه دشوار استفاده کردیم؟ خیلی ساده و صریح؛ بازی Borderlands 3 با استفاده از الگو‌های الگوریتمی شامل بیش از یک میلیارد اسلحه می‌شود. پس دیدن تمامی اسلحه‌های موجود در این بازی به احتمال 99 درصد غیرممکن است.

اما بوردلندز 3 با وجود تمامی جذابیت‌های خود در زمینه گیم‌پلی، تبحر خاصی هم در داستان سرایی و وادار کردن مخاطب به خندیدن دارد. با گذر از حماسه Handsome Jack در نسخه‌های پیشین، خواهر و برادر کالیپسو در رأس شخصیت‌های شرور داستان قرار می‌گیرند و تمام سعی خود را برای اذیت کردن گیمر به کار می‌گیرند. این دو خواهر و برادر سربازهای جان برکف بی‌شماری دارند که حاضرند برای راضی کردن ارباب‌های خود، با یک نارنجک به سمت شخصیت اصلی یورش ببرند. اما در کنار جنبه کمدی بالا در امر داستان سرایی، بازی Borderlands 3 در حین مبارزه هم شما را به خندیدن مجبور می‌کند. برای درک این موضوع کافی است به جملات دشمنان دقت کنید تا متوجه جوک‌هایی شوید که شنیدن‌شان در مکانی دیگر چیزی نزدیک به غیرممکن است.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Gearbox Software

14) بازی Call of Duty: Modern Warfare 2

بهترین بازی های جنگی Xbox One (14)

بدون شک سری Call of Duty در حال حاضر به عنوان نماد بازی‌های شوتر اول شخص محسوب می‌شود و تقریبا هیچ مجموعه‌ای قدرت برابری با اعداد و ارقام کال آف دیوتی را ندارد. فرنچایزی که در سال‌های متمادی روند اقتصاد صعودی خود را نگه داشته و با وجود پستی و همواری‌ها از لحاظ جنبه‌های هنری، همیشه در بازار و تعداد نسخه‌های به فروش رفته درخشان بوده است. البته که این اعداد و ارقام بیهوده به دست نیامده‌اند و شرکت Activision با برنامه ریزی‌های گسترده نهایت سعی خود را برای حفظ ثبات نسبی به کار گرفته.

اما با وجود نسخه‌های متعدد و مختلف چگونه باید یکی از آن‌ها در این لیست جا کنیم؟ خب از آنجایی که بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 به تازگی منتشر شده و طبق گزارش‌ها، حداقل از لحاظ مالی در حال رکورد شکنی است، سخت می‌توان به آن اشاره نداشت. نسخه ریبوت مدرن وارفر 2 چهره‌های نمادین سری را باز می‌گرداند و با گیم‌پلی جذاب همیشگی کالاف دیوتی، حلقه‌ای اعتیاد آور از تیراندازی و تعویض خشاب را به وجود می‌آورد. البته که همه چیز در مورد گان پلی نیست و اگر به داستان هم اهمیت می‌دهید، COD: Modern Warfare 2 از لحاظ روایت داستان هم نمره قبولی را می‌گیرد.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Infinity Ward

15) بازی Rise of the Tomb Raider

بهترین بازی های جنگی Xbox One (15)

بازی Rise of the Tomb Raider که دنبال Tomb Raider سال 2013 محسوب می‌شود، داستان لارا کرافت (Lara Croft) را در حالی دنبال می‌کند که قصد دارد به شهر باستانی و گمشده‌ای با نام Kitezh برود. اما لارا در این مسیر بی‌حریف نیست و باید در دل ماجراجویی خود، با یک تشکیلات نظامی با نام Trinity هم مقابله کند. اما چرا همه به دنبال این شهر می‌روند؟ طبق افسانه‌ها شهر Kitezh راز جاودانگی را در خود نگه داشته و هر کسی که به آن دست پیدا کند، می‌تواند تا ابد زنده بماند. بازی Rise of the Tomb Raider با استفاده از این عنصر‌ها نه تنها داستان جذابی را تعریف می‌کند، بلکه مکانیک‌های گیم‌پلی را هم به استانداردهای جدیدی می‌رساند.

هرچند که مخفی‌کاری و خفه کردن دشمنان از پشت در اولویت‌های لارا قرار می‌گیرد، اما هنگامی که شرایط شلوغ می‌شود گرفتن اسلحه به دست و زدن به دل دشمنان می‌تواند فوق‌العاده لذت بخش و هیجان انگیز باشد. بسیاری از عناصر بازی مورد بحث الهام گرفته از مکانیک‌های مشابه در نسخه سال 2013 هستند که از طرُق مختلف بهبود پیدا کرده‌اند؛ حال این عناصر می‌توانند نحوه استفاده لارا از اسلحه‌ها باشند یا شیوه بالا رفتن از موانع و رد شدن از آن‌ها. استودیو Crystal Dynamics در حین ساخت بازی مورد بحث نهایت سعی خود را به کار گرفت تا اثری را وارد بازار کند که همه از آن راضی باشند. نتیجه به بازی Rise of the Tomb raider منتهی شد که در کنار یک داستان منسجم، گیم‌پلی و گان پلی جذابی برای تیراندازی و سوراخ کردن بدن دشمنان دارد.

  • سال عرضه: 2015
  • توسعه دهنده: استودیو Crystal Dynamics

16) بازی Overwatch 2

بهترین بازی های جنگی Xbox One (16)

از آنجایی که مقاله بهترین بازی های جنگی xbox one را با یک اثر جدید و تازه منتشر شده شروع کردیم، اجازه دهید آن را با یک شوتر فوق‌العاده جدید دیگر به اتمام برسانیم. همه ما از توانایی‌های شرکت Blizzard Entertainment آگاه هستیم و می‌دانیم هنگامی که آن‌ها به سراغ یک بازی جدید می‌روند، تمام استاندارندهای موجود را جا به جا می‌کنند. آن‌ها حدود 6 سال پیش و با انتشار بازی Overwatch یک بار استانداردهای شوترهای آنلاین را جا به کرده بودند و با همین کار، توانستند جایز بهترین بازی مراسم The Game Awards 2016 را ازآن خود کنند.

اما حالا با گذشت حدود 6 سال شرکت Blizzard Entertainment، نسخه دوم Overwatch را منتشر کرد که یک اثر رایگان یا Free-To-Play محسوب می‌شود. هرچند که Overwatch 2 نتوانست موفقیت‌ها و تحسین‌های به وجود آمده شماره اول را تکرار کند، اما یک قدم رو به جلوی بزرگ برداشت و همه چیز را به حالت متعادل‌تری رساند. جلوه‌های بصری تقویت شده، شخصیت‌های جدید، نقشه‌های تازه و رایگان بودن تنها بخشی از ویژگی‌های مثبت اورواچ 2 را تشکیل می‌دهند. پس اگر هوس یک Arena-Shooter آنلاین و جذاب را کرده‌اید نباید به هیچ وجه بازی مورد بحث را از دست بدهید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: Blizzard Entertainment

علاوه بر مواردی که در مقاله بهترین بازی های جنگی ایکس باکس وان به آن‌ها اشاره کردیم، یک سری بازی دیگر هم وجود دارند که بد نیست نیم نگاهی به آن‌ها داشته باشیم و نسبت به آن‌ها ادای احترام کنیم:

  • بازی ‌Battlefield 1
  • بازی Grand Theft Auto V
  • بازی Gear of War Ultimate Edition
  • بازی Titanfall 2
  • بازی Destiny 2
  • بازی Apex Legends
  • و…

جمع بندی

کنسول نسل هشتمی مایکروسافت با اینکه در زمینه انحصاری‌ها عملکرد خوبی نداشت، اما میزبان بازی‌های شوتر مولتی پلتفرم فوق‌العاده‌ای شد که اگر بخواهیم می‌تواند تا ساعت‌ها در موردشان بحث کنیم. حال فرقی نمی‌کند که منظور از شوتر آثار داستان محور مانند Control و Prey باشد یا اکشن‌های دیوانه وارتر مانند Doom Eternal و Wolfenstein 2: The New Colussos؛ شما همیشه گزینه خوبی برای شروع به تیراندازی و کشتن دشمنان دارید. با وجود بازی‌های متعدد با کیفیت، سعی کردیم به طیف مختلفی از آن‌ها اشاره کنیم تا برای هر سلیقه‌ای حداقل یک گزینه لایق احترام را معرفی کرده باشیم.

نظر شما در مورد بهترین بازی های جنگی ایکس باکس وان چیست؟ جای خالی چه اثری بیش‌تر از سایرین حس می‌شود؟ شما با کدام یک از بازی‌های مطرح شده ارتباط بیش‌تری برقرار کردید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

بهترین بازی های جنگی Xbox One (2024)
Top Articles
Hourly Weather Forecast for Oranjestad, Aruba, Aruba - The Weather Channel | Weather.com
New Broadway musical-inspired Asheville cafe opens, hits high notes with Asheville diners
How To Start a Consignment Shop in 12 Steps (2024) - Shopify
Xre-02022
Lorton Transfer Station
Frank Lloyd Wright, born 150 years ago, still fascinates
Usborne Links
Undergraduate Programs | Webster Vienna
Craigslist Pet Phoenix
Obituaries
Encore Atlanta Cheer Competition
Poplar | Genus, Description, Major Species, & Facts
Nestle Paystub
Cape Cod | P Town beach
Raid Guides - Hardstuck
Calmspirits Clapper
Nwi Arrests Lake County
Enterprise Car Sales Jacksonville Used Cars
Youravon Comcom
Little Caesars 92Nd And Pecos
Epguides Strange New Worlds
Brazos Valley Busted Newspaper
Chase Bank Pensacola Fl
Marion City Wide Garage Sale 2023
Anotherdeadfairy
Obituaries Milwaukee Journal Sentinel
Martins Point Patient Portal
Poe T4 Aisling
Nurtsug
R/Sandiego
Metra Union Pacific West Schedule
Newcardapply Com 21961
Ma Scratch Tickets Codes
Chris Provost Daughter Addie
The Blackening Showtimes Near Regal Edwards Santa Maria & Rpx
D3 Boards
Smith And Wesson Nra Instructor Discount
How much does Painttool SAI costs?
Sam's Club Gas Prices Florence Sc
This 85-year-old mom co-signed her daughter's student loan years ago. Now she fears the lender may take her house
Armageddon Time Showtimes Near Cmx Daytona 12
Scarlet Maiden F95Zone
The best bagels in NYC, according to a New Yorker
Flipper Zero Delivery Time
Tripadvisor Vancouver Restaurants
Bekkenpijn: oorzaken en symptomen van pijn in het bekken
Po Box 101584 Nashville Tn
F9 2385
Craigslist Pets Lewiston Idaho
What Is The Gcf Of 44J5K4 And 121J2K6
O.c Craigslist
Varsity Competition Results 2022
Latest Posts
Article information

Author: Reed Wilderman

Last Updated:

Views: 6289

Rating: 4.1 / 5 (52 voted)

Reviews: 83% of readers found this page helpful

Author information

Name: Reed Wilderman

Birthday: 1992-06-14

Address: 998 Estell Village, Lake Oscarberg, SD 48713-6877

Phone: +21813267449721

Job: Technology Engineer

Hobby: Swimming, Do it yourself, Beekeeping, Lapidary, Cosplaying, Hiking, Graffiti

Introduction: My name is Reed Wilderman, I am a faithful, bright, lucky, adventurous, lively, rich, vast person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.